Nieuw bij Iskes: Damen ASD 2810 Hybrid | Schuttevaer.nl

2022-05-29 13:24:46 By : Mr. March Lin

De jongste vlootaanwinst van Iskes Towage & Salvage is in thuishaven IJmuiden aangekomen. De sleper, genaamd Bernardus, is een zogeheten ‘groene sleepboot’ van het type Damen ASD 2810 Hybrid. Iskes is de eerste sleepdienst die met dit type aan de slag gaat.

Eind 2012 presenteerde Damen de eerste hybride sleepboot, gebaseerd op het succesvolle type Damen ASD Tug 2810. Een 28 meter lang en 10 meter breed werkschip dat zowel dieseldirect, dieselelektrisch als geheel elektrisch kan worden aangedreven. Dit leidt tot een brandstofbesparing van 10 tot 30%, terwijl de emissies 20 tot 60% lager liggen. Nieuw is ook de toepassing van zonnepanelen op het stuurhuis als noodstroomvoorziening voor de 24 Volt-gebruikers.

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Het TU Delft Hydro Motion Team onthult maandag 23 mei een waterstofboot die over het water lijkt te vliegen met draagvleu...

Het Expertise- Innovatiecentrum Binnenvaart (EICB) gaat de uitvoering voor de Subsidieregeling Verduurzaming Binnenvaart ...

Stoomsleepboot Noordzee bestaat 100 jaar. Op 14 mei werd dit gevierd op de Museumhaven Willemsoord in Den Helder, waar de...

Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS) wil voor de bouw van onderzeeboten en andere marineschepen de locatie Wismar van de f...

Het opleidingsschip van de Duitse marine, de Gorch Fock, is onlangs eerder dan gepland van teruggekeerd naar thuishaven K...

Deze rubriek geeft een overzicht van de mutaties van de Nederlandse binnenvaartvloot. Wij gaan uit van gegevens van machi...

Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief.

© 2022 ProMedia alle rechten voorbehouden

De jongste vlootaanwinst van Iskes Towage & Salvage is in thuishaven IJmuiden aangekomen. De sleper, genaamd Bernardus, is een zogeheten ‘groene sleepboot’ van het type Damen ASD 2810 Hybrid. Iskes is de eerste sleepdienst die met dit type aan de slag gaat.

Eind 2012 presenteerde Damen de eerste hybride sleepboot, gebaseerd op het succesvolle type Damen ASD Tug 2810. Een 28 meter lang en 10 meter breed werkschip dat zowel dieseldirect, dieselelektrisch als geheel elektrisch kan worden aangedreven. Dit leidt tot een brandstofbesparing van 10 tot 30%, terwijl de emissies 20 tot 60% lager liggen. Nieuw is ook de toepassing van zonnepanelen op het stuurhuis als noodstroomvoorziening voor de 24 Volt-gebruikers.

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Medewerkers op het kantoor van Wagenborg in Delfzijl ontdekten in de eerste meidagen van 1945 waar hun in de oorlog door ...

De Hydrotug, de eerste door waterstof aangedreven sleepboot voor Port Antwerp-Bruges, heeft water onder de kiel. Nu nog w...

Tegen vier ondernemers uit Friesland, Drenthe en Overijssel zijn woensdag 24 mei werkstraffen geëist voor het vervoeren e...

De Zweedse rederij Stena ziet af van de overname van het half afgebouwde cruiseschip Global Dream. Het grootste cruisesch...

De inschrijving voor de dertigste editie van de beurs Schiffbau, Maschinen und Meerestechnik (SMM) die van 6 tot 9 septem...

Elektrotechnisch installatiebedrijf Bakker Sliedrecht heeft de boostercapaciteit van snijkopzuiger Taurus II verhoogd. Hi...

Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief.

© 2022 ProMedia alle rechten voorbehouden